Sunday 6 November 2011

Sakit ati, sedih....

P'kara nie da b'laku pada ( 3/11/11 )...baru ada masa nak cite...


Aku beli tiket balik kampung cuti ryer haji ngn seseorang yang aku da biase beli...Sbb tiket kat tmpat lain semua dah habis...maklum la raye, semua nk balik kan..Sepanjang aku beli tiket xpenah plk b'laku hal yang tak diingini...

Bila smpai masa nk naik bas,,,aku punyela excited...Nak blk kg katakan....P'jual tiket msg,,,ckp bas dtg lmbt sikit,,,hemmm,,,yg nie aku blh trime lgi,,,walaupun aku tak suka tggu lama2...Tapiiii bila aku baca ag msg yg dekat bwh tu.....Pehhhhh.....Aku rasa nk baling kasut jer kat dinding...Blh plk p'jual tiket tu ckp bas hanya sebuah saja tuk yg pulang pd mlm jmaat n next msg tu yg aku tak leh trime,,,laluan yg spatutnyer tuk aku turun ke destinasi aku tuju tlh ditukar ke destinasi lain...Last minute lak tu dpt msg nie...

Hal ini blh dikatakn cakap tak serupa bikin...

Aku ape lagi call la si p'jual tiket tu...Bkn nk cari gaduh tapi nk gtau rasa tak puas hati tntang hal nie...Ckp punya ckp sampai aku dah naik marah n aku sedikit t'tengking p'jual tiket tu...Tapi hal nie tak b'pihak pada aku...Aku akur...Sepatutnya, sbg p'jual perlu jaga customer n kena tetapkan benda yg dah ditetapkan...Aku pun da hilang kepercayaan utk bli tiket ngn si p'jual tiket yg aku dah biasa beli nie...Mulai mlm tu jugak aku dah b'janji yg aku tak akan beli tiket lagi ngn p'jual tiket tu..dah serik dah...Tak nak pisang b'buah dua kali...Dan hal nie blh menyusahkan orang lain juga...

Apa perasaan p'jual tiket tu kalau dia berada dlm situasi yg sama macam aku???Mesti dia pun akan b'tindak gak kan...Takkan nak diamkan diri saja...

Aku bukan nak burukkan seseorang tu tapi nak luahkan perasaan yang tak puas hati n sedih yang aku alami...Aku harap hal sebegini tidak akan b'laku pada kemudian hari n tidak berlaku d tmpat p'jualan tiket...

Alhamdulillah, apa-apa pun aku selamat sampai umah walaupun aku tak dapat turun di destinasi yg aku sepatutnya turun....

No comments:

Post a Comment